Propozycje na piątek

1. Słuchanie wiersza G. Lech Co robią latem dni tygodnia?

– Co wy na to, że już lato? – Tydzień swoje dni zapytał.

Poniedziałek zsiadł z roweru. – Radość dla kolarzy wielu!

Wtorek książkę czytał właśnie. Mruknął tylko: – Lubię baśnie!

Latawca puszczała Środa, bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję, jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką: – Chciałbym zagrać, lecz nieprędko

znajdę gracza w tym upale. Szachów nie otwieram wcale.

– A Sobota? – Cóż mam rzec. Niosę piłkę, dziś gram mecz.

– Czy Niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie, w poniedziałek się dowiecie.

Rozmowa na temat wiersza.

Jaka pora roku już nadeszła?

O co zapytał swoje dni Tydzień?

Co zrobił i odpowiedział poniedziałek?

Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia?

Rozmowa z dzieckiem na temat: Co lubi robić latem? Co robi w poszczególne dni tygodnia? Ile dni wchodzi w skład tygodnia?

2. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.

– Lato się śmieje, czas na wakacje!

Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!

Zawsze będziemy o was pamiętać,

stawiając krzywe literki w szkole.

Starszak potrafi: budować wieże,

rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,

układać puzzle, kroić warzywa,

wie, że się pokłuć można w pokrzywach.

Zna pory roku, kierunki świata,

wie, że na miotle nie da się latać,

sam się ubiera, buty sznuruje,

mówi: „przepraszam, proszę, dziękuję”.

Umie zadzwonić na pogotowie,

wie, że się nie da chodzić na głowie,

zasady ruchu zna doskonale

i po ulicy nie biega wcale.

Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,

wie, czym się różni słoń od sarenki,

pieluch nie nosi ani śliniaka.

To są zalety dziecka starszaka.

– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.

Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!

Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,

gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

3. Utrwalanie poznanych liter i cyfr.

Ewa J., Ela K.

 

Projekt i wykonanie: Multimedia Studio