Propozycje na piątek

  1. „Którego zwierzątka brakuje?” – zabawa dydaktyczna.

Nazywanie zwierząt na obrazkach: wiewiórka, jeż, niedźwiedź. Dziecko zamyka oczy, a Rodzic chowa jeden obrazek. Po otworzeniu oczu dziecko odgaduje , jakiego zwierzątka brakuje i podaje jego nazwę.

Do zabawy można użyć innych obrazków lub zabawek dostępnych w domu. Można też zwiększać trudność zadania dodając kolejne obrazki lub przedmioty. W tym ćwiczeniu rozwijamy pamięć i spostrzegawczość.

  1. Siewiera – Kozłowska „Jak zwierzęta szykują się do zimy?- ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej.

Ruda wiewiórka skacze wśród gałęzi wysokich drzew hop – skik, hop –skik (dziecko powtarza) i szuka miejsca w dziuplach ( usta szeroko otwarte, czubek języka dotyka kolejno górnych ząbków). Ukryje tam pyszne orzeszki (język wykonuje po wargach ruch okrężny – raz w prawą, raz w lewa stronę) i znajdzie wygodne miejsce do snu (głośne wciąganie dużej ilości powietrza nosem i wypuszczanie go przez usta z jednoczesnym dźwiękiem naśladującym oddech podczas snu).

Mały jeżyk szuka wygodnego miejsca wśród suchych liści: szu, szu, szu (dziecko powtarza. Jego twarde łapki szybko tupią tup, tup, tup (dziecko powtarza), a długi ryjek pracowicie czegoś szuka (dziecko wyciąga wargi do przodu na kształt długiego ryjka, następnie porusza wargami naprzemiennie na prawą i lewą stronę).

A co robi miś? Miś już dawno chrapie w swojej gawrze (dziecko próbuje zachrapać). A gdy przewraca się na drugi bok, cichutko mruczy przez sen (mmmm).

  1. „Niedźwiadki i pszczoły” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Niedźwiadek szuka miodu – chód z przenoszeniem ciężaru ciała z jednej strony na drugą. Ramiona rozłożone szeroko w bok, nogi proste w kolanach. Znalazł gniazdo dzikich pszczół wysoko na drzewie – wspięcie na palce i wyciągnięcie wysoko raz jednej, raz drugiej ręki. Miś liże łapę – mniam, mniam. Na hasło pszczoły – dziecko macha rękami, wykonując energiczne ruchy.

  1. „Orzeszki dla wiewiórki” – lepienie kuleczek z plasteliny.

Ewa Janiak

 

 

Projekt i wykonanie: Multimedia Studio